perjantai 31. elokuuta 2018

Onnistuneen painonpudotuksen salaisuus

Heipsan hei!
Dieettiviikko nro 5 on kohta takana päin ja kiloja on tippunut nyt tasan 6. Ihan mukavaa tahtia mennään, itseasiassa olen oikein yllättynyt miten kivuttamasti normaalisti niin takkuinen painonpudotushaaste on sujunut. Aiemmista dieeteistä poiketen mulla ei ole ollut oikeastaan kertaakaan nälkä eikä makeanhimo ole päässyt lainkaan yllättämään. Kun kelaan mitä olen tällä kertaa tehnyt toisin kuin aiemmissa painonpudotusyrityksissäni, niin päädyin seuraavaan listaan:

1. Tunti liikuntaa joka päivä. Olen viimeisen viiden viikon aikana joka päivä joko pyöräillyt tai kävellyt tunnin ajan. Pari päivää sitten eksyin jopa Lavis-tunnille, mutta totesin, että se ei ole mun lajini. Kaikki energia meni siihen, että yritin selvitytyä monimutkaisista askelkuvioista sen sijaan, että olisin nauttinut tanssin riemusta.

2. Ei lipsumisia. Olen pysynyt hyvin ruodussa ja seurannut suunnittelemaani dieettiä tarkasti. En ole lipsunut oikeastaan lainkaan. Äidin syntymäpäivillä maistoin kyllä pienen siivun kasvisvoileipäkakkua, mutta kukaan ei siitä kielinyt puntarille. Vaaán lukema oli toivotunlainen silläkin viikolla.

3. Ateriankorvike päivällisen korvaajana. Olen korvannut päivän toisen pääaterian Nutriletin kanakeitolla. Keitto täyttää mukavasti vatsan ja vaikka dieettisoppa ei mikään makuelämys olekaan, niin hyvin se on tippunut alas ja antanut energiaa loppupäivään.

4. Runsaasti kananmunia ja raejuustoa. Olen huomannut, että kananmunat ja raejuusto pitävät hyvin nälkää, joten olen nauttinut niin raejuustoa kuin kananmuniakin useamman kerran päivässä. Kananmuniksi olen valinnut Kultamunan Luomu kananmunia, joissa on ihanan täyteläinen ja kauniin värinen keltuainen.

Tässäpä näita "salaisuuksia", jotka ovat olleet edistämässä mun painonpudotusta. Olo on nyt kevyt ja energinen. Vielä pitäisi pudottaa neljä kiloa, niin sitten pääsisin tuulettamaan täydelle kympille =)


On ihan ok herkutella ravintolaruoalla dieetin aikana, kun valitsee annoksensa viisaasti. Tämän kesäsalaatin söin muutama viikko sitten Näsbyn Skagenissa.


Powau on yksi suosikkilounaspaikkani. Kuvassa olevan orientali-salaatin nautin työkavereiden kanssa muutama päivä sitten.

Olen saanut älyttömän kivoja elämäntaparemonttiini liittyviä kannustusviestejä blogikamuilta ja muilta ystäviltäni. Lämmin kiitos niistä! Monet ovat myös jakaneet omia onnistumisiaan mulle. Jos sinä olet onnistunut painonpudotuksessa tai jos haluat kysyä minulta jotain tähän elämäntaparemppaan liittyvää, niin laitathan viestiä kommenttiboxiin. Vertaistuki on ihan parasta tässä projektissa.

Nyt kiuasta lämmittämään! Tultiin juuri mökille ja kovasti tekisi jo mieli saunan lempeisiin löylyihin.
Ihanaa viikonvaihdetta sullekin <3

-Teija-

14 kommenttia:

  1. Minäkin taisin kehaista, että yritän pari kiloa tiputtaa kun miehet ovat reissussa. Siinä onnistuin ja olen jo niistä onnellinen. Pyöräilyä olen jatkanut ja töissä ollaan enemmän lasten kanssa käyty kävelylenkeillä, joten hyvä tästä tulee, vaikka vauhti ei päätä huimaa. Tärkeintä on juuri se oma hyvä olo.
    Ihanaa viikonloppua Teija <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa, Outi! Jo muutaman kilon pudotuksella on suuret vaikutukset. Olo kevenee, eikä housun vyötärö kiristä enää. Tsemppiä jatkoon!
      Rentouttavaa viikonloppua <3

      Poista
  2. Juuri tänä aamuna astuin vaa`alle ja sepä näytti ihan uusia kymmenlukuja ja valitettavasti ylöspäin! Olen niin kiukkuinen itselleni kun en saa kiinni terveellisemmästä elämäntavasta. Tänään olen menossa Tomi Kokon luennolle, josta toivon saavani pontta elämäntaparemonttiin.
    Mukavaa syksyä sinulle ja peukkuja viimeisten neljän kilon karistamiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niiiin tiedän ton tunteen! Mutta kiukku on itseasiassa hyvä merkki. Se potkii persuksille ja antaa pontta muutokselle. Mulle kävi juuri samalla tavalla. Olin niin hemmetin kiukkuinen itselleni, miksi ihmeessä olin päästänyt kilojen karttua pöyristyttäviin lukemiin. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin vain sinä päätät suunnan. Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä ryhtiliikettä. Toi luento kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Toivottavasti kerrot siitä lisää blogissasi. Ihanaa syksyä, tsempataan toinen toisiamme, jookos!

      Poista
  3. Hienoa! Nyt odotan jo kuvia -ennen ja -jälkeen.
    Tunti liikuntaa päivässä tuntuu isolta suoritukselta, mutta uskon, että sillä on suuri vaikutus painonpudotukseen.

    t.Kirsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kanssasi samaa mieltä. Vaikka sanotaan, että laihdutuksen onnistumisen kannalta liikunnan osuus on vain 20%, niin todellisuudessa vaikutus on suurempi. Reipas ja säännöllinen liikunta boostaa aineenvaihduntaa ja saa laihduttajan pysymään poissa jääkaapilta. Lisäksi liikunta piristää mieltä ja antaa energiaa. Liikuntasuorituksen jälkeen tulee aina niiiiin hyvä olo, että se kannustaa jatkamaan.

      Poista
  4. Painonpudotus onnistuu, kun on asennetta ja päättäväisyyttä. Sinulla ne ovat todella kohdillaan. Et voi kuin onnistua.

    VastaaPoista
  5. Kiitos vinkeistä ja tsemppiä urakkaasi. Itselleni on kertynyt pari kiloa tuohon vyötäisille kesän aikana ja nyt onkin ryhtiliikkeen aika, jotta vaatekaappia ei tarvitse alkaa uusia.
    Mukavaa syyskuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon, Kaisa! Painon muutoksen näkee juurikin vaatteiden istuvuudesta. Ihistävää housunvyötäröä on vaikea kestää. Vyötäröltä löysät housut saa sen sijaan hymyn huulille :)

      Poista
  6. Wow! Hienoa, että toimii, eikä makeanhimo tee kepposia!

    Hyvä sinä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kummallista tässä dieetissä on, että makeanhimo on kadonnut tyystin. Yhtään en ole haaveillut karkeista, pullista enkä muistakaan leivonnaisista. Ehkä kroppani on saavuttanut jonkin sortin sisäisen rauhan, kun ei tee edes sipsejä mieli. Ennen palkitsin itseäni joka viikonloppu sipseillä ja dipillä. Toivottavasti sama meno jatkuu maaliin asti ja siitä eteenpäinkin. Kiitos kannustuksesta ❤️

      Poista
  7. Hienoa, että toimii. Itsekin yritän taas palata ruotuun kesäherkuttelujen jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin! Ehkä juuri siksi olen niin supermotivoitunut. Kesä on kyllä ruodussa pysymisen kannalta haasteellista aikaa, kun on niin paljon herkkuja tarjolla. Me ollaan lähdeössä lokakuun puolessa välissä juhlistamaan miehen viiskymppisiä Kyprokselle. Jos sama meno jatkuu olen tuolloin kymmenen kiloa kevyempi kuin elämäntaparempan alussa. Tuskin maltan odottaa! Ihanaa syyskuun jatkoa sinulle Satu❤️

      Poista